13:19

PRZEPIS NA! - domowy chleb

Witam!

Mam dziś dla Was przepis na pyszny chleb domowej roboty. Zapraszam do pieczenia i próbowania!




Przepis na chleb jest prosty, a wykonanie bardzo szybkie. 
Ja z tego przepisu korzystałam już wiele razy i gwarantuje, że chleb nie może się nie udać!
Zachęcam wszystkich fanów domowych wypieków do spróbowania, oraz wszystkich wielbicieli pysznego pieczywa.

Z podanego przepisu wychodzą dwa bochenki chleba.





Składniki:

- mąka pszenna 1 kg
- siemię lniane 0,5 szklanki
- ziarna słonecznika 0,5 szklanki
- płatki owsiane 0,5 szklanki
- otręby pszenne - 0,5 szklanki
- sól 1 łyżka
- miód 1 łyżeczka
- drożdże 10 dkg
- ciepła woda 4 szklanki





Przygotowanie:

1. W jednej szklance należy rozpuścić miód wraz z solą, a w drugiej drożdże.

2. W osobnym naczyniu łączymy wszystkie pozostałe składniki, dodając wcześniej rozpuszczony miód z solą oraz drożdże. 

3. Wszystkie składniki łączymy mieszając drewnianą łyżką.

4. Blaszki "keksówki" smarujemy olejem i podsypujemy bułką tartą. Nie czekamy aż ciasto wyrośnie!

5. Gotową masę wylewamy na blaszki i pieczemy w piekarniku nastawionym na 180 stopni, bez termoobiegu i pieczemy 1 godzinę, maksymalnie 1 godzinę 10 minut. 

6. Chleb wkładamy do zimnego piekarnika! NIE należy nagrzewać go wcześniej!





Zapraszam do skorzystania z przepisu!




Smacznego!

4 komentarze:

  1. Ahhh, jak Ja uwielbiam takie przepisy! <3 Przyrządzanie zdrowych potraw i podstaw kuchni to moja wielka pasja.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki chleb można zjeść nawet z samym masełkiem, mm :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już dawno nie piekłam chleba, a twój przepis bardzo zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zastąpiłam mąkę pszenną i otręby pszenne by zrobić pieczywo bez glutenu, ale grunt że wyszło, nawet ładnie wyrosło :) podoba mi się dobór przypraw do chlebka i dodanie otrębów, które dodały chrupkości :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Bette Fashion , Blogger